CG - Preko 70 ODSTO građana smatra da NEDJELJA treba da ostane NERADNI DAN - Volim Danilovgrad
Connect with us

Ekonomija

CG – Preko 70 ODSTO građana smatra da NEDJELJA treba da ostane NERADNI DAN

Pratite portal Volim Danilovgrad na Instagramu Klikom ovdje

Da nedjelja treba da ostane neradni dan smatra 74 odsto građana Crne Gore -podaci su Stars up Agencije za istraživanje tržišta i ispitivanje javnog mnjenja.

„Od tog broja populacije 64 odsto je potpuno saglasan, a 10 odsto djelimično. Čak 85,5 odsto zaposlenih u maloprodaji je saglasan da nedjelja ostane neradan dan“, rekla je u „Bojama jutra“ izvršna direktorica agencije Sanja Baltić.

„Stav javnosti nije presudan, ali je izuzetno važan“, rekla je Baltić.

Baltić kaže da najviše ispitanici na jugu države, njih 11 odsto smatra da nedjelja ne treba da bude neradan dan.

Kako bi uporedili mišljenje javnosti, istraživanje je rađeno i u Srbiji. 62 odsto građana Srbije smatra da nedjelja treba da bude neradan dan.

Istraživanje za obje zemlje reprezentuje populaciju starosti od 18-65 godina. U Crnoj Gori je je ispitano 820 ispitanika.

Ostavite komentar

Leave a Reply

Ekonomija

“To Montenegro” dobio dozvolu za rad

Pratite portal Volim Danilovgrad na Instagramu Klikom ovdje

Agencija za civilno vazduhoplovstvo (ACV) juče je, prema nezvaničnim saznanjima „Vijesti“, novoj nacionalnoj avio-kompaniji “To Montenegro” izdala dozvolu AOC, odnosno „sertifikat operatera vazduhoplova“.

AOC se prema Zakonu o vazdužnom saobraćaju može izdati pravnom ili fizičkom licu, odnosno državnom organu koji ispunjava uslove u pogledu opreme, stručne osposobljenosti kadra, organizacione strukture, operativnog priručnika koji odobrava ACV i druge uslove kojima se obezbjeđuje sigurno izvođenje vazdušnih operacija koje ono namjerava da obavlja.

Time je “To Montenegro” napravio prvi značajan administrativno-pravni korak prema konačnom polijetanju svojih aviona što će saobraćati pod novim brendom “Air Montenegro”. Slijedi dobijanje i operativne licence koja je uslov da kompanija počne komercijalni saobraćaj. Da bi se ta lincenca dobila, glavni uslov je posjedovanje AOC sertifikata, uz koji se ACV-u prilaže i propratna dokumnetacija koju, pored ostaloga, čine podaci o registraciji avio-kompanije u CRPS, ugovor o kupoprodaji ili zakupu vazduhoplova, podaci o organizacionoj strukturi, odnosno učešću u kapitalu, finansijski plan za najmanje prve tri godine poslovanja, te podaci o osiguranju od odgovornosti za štetu.

“To Montenegro” trenutno raspolaže sa dva aviona tipa “embarer E-195” koje je koristila nekadašnja crnogorska nacionalna avio-kompanija “Montenegro Airlines” (MA), a koje je nedavno Vlada otkupila od korporacije GECAS, što ih je iznajmljivao MA od 2008. i 2009. godine kada su ti avioni proizvedeni.

Prvi od njih, avion registarske oznake 4O-AOA proteklih je dana tehnička služba “To Montenegra”, koju čine nekadašnji inženjeri i vazduhoplovni mehaničari MA dovela je u plovidbeno stanje i avion je krajem aprila obavio nekoliko probnih letova u našem vazdupnom prostoru, da bi 30. aprila odletio za Bratislavu gdje se trenutno farba u boje novog nacionalnog prevoznika “Air Montenegra”.

Koje će boje i logo kompanije “Air Montenegro” biti još se drži u tajnosti. Prema nezvaničnim saznanjima “Vijesti”, avion 4O-AOA bi kao prvi operativni vazduhoplov “Air Montenegra”, ako sve bude išlo po planu, trebalo da na redovnim linijama iz Podgorice i Tivta ka Beogradu poleti možda već do kraja ovog mjeseca, a u prvoj polovini juna bi mu trebalo da se pridruži i drugi bivši MA “embraer E-195”, avion registracije 4O-AOB kod koga još traju radovi na vraćanju u plovidbeno stanje.

Iz Ministarstva kapitalnih investicija koje koordinira uspostavjenjem nove nacionalne avio-kompanije, ranije je najavljeno da su u pregovorima sa jednom brazilskom bankom kojoj je MA proteklih godina isplatio veći dio svog duga za svoj treći “embraer E-195” (4O-AOC) kojeg je kupio na kredit 2010. godine. Izmirivanjem i preostalog dijela tog duga od oko šest miliona eura i taj avion bi država kupila i uvrstila u flotu novog prevoznika “Air Montenegro”.

Izvor: Vijesti.me

NASTAVI SA ČITANJEM

Ekonomija

Odluka suda u korist zaduženih u francima

Klijentima koji su uzeli kredite u francima, a za koje je presuđeno da moraju da plate sudske troškove zbog spora pred Osnovnim sudom, biće stopirana izvršenja sve dok Ustavni sud ne donese konačnu odluku po inicijativi 95 od ukupno 113 klijenata nekadašnje Hipo Alpe Adrija banke, a sadašnje Adiko banke, piše Dan.

Pratite portal Volim Danilovgrad na Instagramu Klikom ovdje

Odluku o stopiranju izvršenja po osnovu od luke Višeg suda iz novembra donijelo je jednoglasno vijeće Ustavnog suda.

Odluka je donesena 29. aprila, a sve do tog dana izvršitelji su naplaćivali sudske troškove za advokatsku kancelariju Jovović, Mugoša i Vuković, koji su zastupali HAAB u sporu koji je 2013. godine počeo u Osnovnom sudu.

Klijenti, njih blizu 270, pokrenuli su 2013. godine spor pred Osnovnim sudom zbog kredita indeksiranih u švajcarskim francima tražeći da se krediti konvertuju i ugovori proglase ništavim.

Nakon što sud dvije i po godine nije ništa radio po pitanju tužbe, obratili su se parlamentu koji je 2016. godine usvojio Zakon o konverziji kredita u eure.

Time je, kako je za Dan kazao predstavnik klijenata Dragan Senić, njihov tužbeni zahtjev ispunjen.

Nakon toga 113 klijenata je odustalo od tužbe, dok 154 klijenta nisu.

Ilustracija (Foto: Pixabay) Ilustracija (Foto: Pixabay)

Osnovni sud je za 113 klijenata donio presudu da moraju da plate sudske troškove, iako je njihov tužbeni zahtjev ispunjen usvajanjem zakona. Sudski troškovi iznose oko mi lion eura. Tu presudu je potvrdio Viši sud u novembru. Tako je klijentima od januara počelo izvršenje po osnovu presude, nakon čega je 95 od 113 klijenata Ustavnom sudu podnijelo žalbu na presudu.

“Ustavni sud je odluku donio 29. aprila, a čak i tog datuma su izvršitelji skidali pare sa računa klijentima. Ovo je privremena mjera, da bi uhvatili vazduha do konačne odluke Ustavnog suda. ne znamo kada će biti donijeta konačna odluka Ustavnog suda. Nadam se da će presuda biti u našu korist. Imamo i nade i vjere da će Ustavni sud ispraviti ovu sramotu, jer smo i opljačkani i prevareni. Ako postoji prava, pravde i zakona, onda presuda treba da bude u našu korist”, poručio je Senić.

On je kazao da se ni Osnovni ni Viši sud nisu bavili suštinom njihovog problema, te da su izvršitelji nekima od klijenata već naplatili cijeli iznos za sudske troškove, što je oko deset hiljada.

“Neki klijenti su i sami platili troškove, jer nisu htjeli da im se negdje vodi da im je račun bio u blokadi, dok su klijentima koji su imali para na računu skidali cijele iznose”, rekao je Senić.

On smatra da su Osnovni i Viši sud trebalo da donesu odluke da su ugovori in deksirani u francima ništavi, kao što su to uradili sudovi u Hrvatskoj.

“Ustavni sud je 2018. godine, kada je odbijao inicijativu HAAB za ocjenu ustavnosti Zakona o konverziji kredita iz franaka u eure, naveo da su ugovori ništavi i da ne proizvode pravno dejstvo. Skupština je zakon donijela jer sudovi nisu radili svoj posao tri godine”, istakao je Senić.

Pred Osnovnim sudom je 270 klijenata vodilo odvojene sporove, tj. jedan spor je vodilo 113 klijenata, a drugi 154. Senić je kazao da je isti sudija donio odluku da 113 klijenata plati sudske troškove, a da od 154 klijenta, 91 ne plati sudske troškove.

“Isti sudija, ista tužba, različita presuda za 113 i 91 klijenta. Presuđuje da mi treba da platimo sudske troškove, a da 91 klijent ne treba da plati sudske troškove. Zbog toga sam i podnio krivičnu prijavu”, rekao je Senić.

NASTAVI SA ČITANJEM

Najčitanije