Connect with us

Promo

Seljak i VD: Izvještaj distribucije poljoprivrednih proizvoda u Danilovgradu

Published

on

farm

Pratite portal Volim Danilovgrad na Facebook-u, Instagramu i Tviteru.


U periodu od 25. 12. do 06. 01. na temu distribucije poljoprivrednih proizvoda na sajtu seljak.me sa teritorije opštine Danilovgrad dobijeni su sledeći podaci:

Iz oblasti stočarstva dobijeni su sledeći rezultati:

Iz kategorije svinjarstva u ponudi su bila mala prasad, tovljenici, krmača sa prasadima. Cijena malih prasadi je bila od 2€ do 4€ po kilogramu žive mjere ili fiksno 60€ do 85€, krmača sa prasadima se mogla naći po cijeni od 750€. Cijena tovljenik se kretala od 3€ do 4€ po kilogramu mesa.

Iz kategorije govedarstva u ponudi su bila krave, telad i junad, cijena teladi je bila od 200€ do 250€, cijena krava je bila od 700€ do 1200€, a cijena junadi je bila od 550€ do 750€.

Iz kategorije ovčarstva u ovom periodu u ponudi je bio ovan po cijeni od 120€.

Iz oblasti kozarstva u ovom periodu u ponudi su bili jarčevi po cijeni od 150€.

Iz kategorije živinarstva u ponudi su bile kokoške, guske, prepelice, ćurke i pilad, cijena kokošaka je bila od 5€ do 15€ po kljunu, cijena piladi je bila od 1€ do 5€, cijena gusaka je bila 80€ po paru.

Iz kategorije konjarstva u ponudi su bili magarci po cijeni od 250€.

Iz kategorije biljne proizvodnje u ovom period u ponudi je bilo đubrivo po cijeni od 1.50€ po džaku.

Iz kategorije mehanizacije u ponudi je bio boks za pse po cijeni od 350€, inkubatori po cijeni od 65€ i sijačica za kukuruz po cijeni od 1300€.

Iz kategorije stočne hrane u ponudi je bila balirana slama po cijeni od 2.50€ po bali.

Iz kategorije prehrambenih proizvoda u ponudi su bili suvomesnati proizvodi po cijeni od 3€ po kilogramu do 12€ po kilogram. Cijena jaja je bila 0.20€ po komadu. Vino I rakija u ovom period su bili od 5.50€ do 10€ po litru.

Sve oglase sa teritorije opštine Danilovgrad možete pogledati klikom OVDJE

Seljak.me je prvo crnogorsko digitalno selo. Cilj koji su pred sobom postavili je da se posredstvom modernih tehnologija, u ovom slučaju interneta, kompjutera i pametnih telefona, obezbijedi jednostavan izlaz na tržište svim poljoprivrednim subjektima bilo iz kategorije prodaje ili potražnje.

U ovoj misiji, za teritoriju opštine Danilovgrad, pridružuje mu se i  portal Volim Danilovgrad.

Ostavite komentar

Leave a Reply

Promo

Glavni grad i Seljak.me potpisali Memorandum o saradnji

Published

on

By

Pratite portal Volim Danilovgrad na Facebook-u, Instagramu i Tviteru.


U Podgorici je potpisan Memorandum o saradnji između Glavnog grada Podgorice i platforme Seljak.me. Memorandum su potpisali gradonačelnik Ivan Vuković, ispred Glavnog grada i Marko Maraš, osnivač platforme Seljak.me.

Ovaj memorandum ima za cilj da, posredstvom Glavnog grada – Službe za podršku poljoprivredi, stvori uslove za poslovnu saradnju između digitalne platforme „Seljak.me“ s jedne strane i registrovanih poljoprivrednih proizvođača sa teritorije Glavnog grada Podgorice sa druge strane, na način što bi digitalna platforma „Seljak.me“ u određenom obimu bila besplatno dostupna poljoprivrednim proizvođačima sa teritorije Glavnog grada.

Potpisnici će doprinositi unaprjeđenju razvojnih programa u poljoprivredi koje sprovodi Služba za podršku poljoprivredi Glavnog grada, kroz partnerske odnose bazirane na principima trаnspаrеntnоsti, konsenzusa, obostranog interesa, оdgоvоrnоsti, еfikаsnоsti, pоsvеćеnоsti, mеđusоbnе infоrmisаnоsti, autonomnosti obije strane, tе dobrom i оdgоvоrnоm uprаvlјаnju resursima kојi će se koristiti za оstvаrivаnjе zајеdničkih cilјеvа i aktivnosti. Glavni grad i Seljak.me, kao potpisnici Memoranduma o saradnji će zajedno raditi na promociji poljoprivrednih proizvođača sa teritorije Glavnog grada, saradnji u cilju unapređenja vidljivosti poljopriverednih proizvođača sa teritorije Glavnog grada, unapređenju postojeće i razvoju budućih vidova saradnje i informisanju i komunikaciji sa poljoprivrednim proizvođačima sa teritorije Glavnog grada.

Poljoprivredni proizvođači sa teritorije Glavnog grada će planiranu podršku moći da ostvare učešćem na Javnom pozivu kojim će jasno biti definisani uslovi i kriterijumi učešća. Na taj način će pod jednakim uslovima lokalnim poljoprivrednicima biti dostupna promocija na digitalnoj platformi Seljak.me.

NASTAVI SA ČITANJEM

Društvo

Kros-sektorska integracija i uključenje lokalnog stanovništva

Published

on

By

Pratite portal Volim Danilovgrad na Facebook-u, Instagramu i Tviteru.


U cilju razvijanja i brendiranja Parka prirode dolina rijeke Zete kao jedinstvene destinacije za aktivni turizam i integrisanja ponude proizvoda nastalih na zaštićenom području potrebno je razviti dugoročnu strategiju stimulisanja  i sertifikovanja proizvođača, oporavljanja i unapređenja područja uz prateću promociju na nacionalnom i međunarodnom nivou.

Upisom u registar zaštićenih područja Crne Gore, dolina rijeke Zete je krajem 2019. godine zvanično dobila status parka prirode. Iako u javnosti postoje  nejasnoće oko do sada preduzetih koraka, dalji pravac razvoja pruža brojne prilike za sve koji na teritoriji Parka žive i privređuju.

Zone zaštite Park prirode rijeka Zeta

Aktivni turizam, ugostiteljstvo, poljoprivredna proizvodnja, sportski ribolov su samo neke od privrednih aktivnosti čijom održivom implementacijom cjelokupno područje može dočekati dugo najavljivani napredak a on najpravednije može biti raspoređen ukoliko se u upravljanje područjem uključe svi akteri počevši od lokalne uprave pa do privrednika i lokalnog stanovništva.

Park prirode dolina Soče, primjer koji treba pratiti

Pametan pristup i kros-sektorska integracija

S obzirom da je Park prirode dolina rijeke Zete na svom početku i da u njemu živi gotovo 20 000 stanovnika proglašenje zaštite područja nije dovoljno. Na području je potrebno prvo zaustaviti negativne uticaje a potom raditi na oporavku i unapređenju kroz inkluziju lokalnog stanovništva i privrednika. 

Prethodno se može postići uvođenjem niza pravila o poslovanju i ponašanju u zaštićenom području počevši od seta mjera koje svi privrednici moraju primijeniti kako bi svoje negativne uticaje sveli na prihvatljivu mjeru i time nastavili svoje poslovanje pa do direktnih ili indirektnih stimulansa kao što su bespovratna sredstva za organsku proizvodnju, oslobađanje od nameta, kupovinu opreme za aktivni turizam ili uključivanja u marketinške kampanje promocije područja.

Kombinovanjem finansijskog i fizičkog kapitala sa socijalnim i ljudskim kapitalom sredstva za život zasnovana na prirodnim resursima i održivom proizvodnjom mogu pružiti podršku za život lokalnom stanovništvu, što bi u konačnici i trebao biti cilj.

U kontekstu marketinga i komunikacijskih aktivnosti bi bilo potrebno fokusirati se na konkurentske prednosti područja i proizvoda ispred drugih destinacija i njihovih proizvođača. Ukoliko je malo identifikovanih prednosti potrebno je raditi na njihovom stvaranju.

Park prirode Rijeka Zeta, Landža

Opština Danilovgrad može biti opština zelenih praznika – i rekreacije u prirodi u svim godišnjim dobima. Ona mora da bude, kako na turističkim tokovima ne bi samo uticala na ugled i promociju Danilovgrada kao turističke destinacije, već i na ugled zemlje u cjelini. 

Ovo se može postići putem kros-sektorske integracije i jačanja promotivnih sredstava na državnom nivou, jer samo na taj način mogu se postići sinergijski efekti, koji imaju pozitivan uticaj na konkurentnost Danilovgrada i ugleda kako u Evropi, tako i u svijetu.

Prakse drugih, uspješnih Parkova su se zasnivale na uključenju lokalnog stanovništva, poboljšanju ljudskih resursa u turizmu,  obrazovanju i obuci ljudskih resursa u sektoru turizma i poljoprivrede, povlačenju sredstava EU u okviru predpristupne pomoći, pripremi projekata, investicija u turizmu, poljoprivredi i putnoj infrastrukturi ali i obavezne implementacije ekoloških standarda u turističkim smeštajima, poljoprivrednim i ribolovnim aktivnostima pa sve do javno-privatnih partnerstava i umrežavanja.

Nastaviće se…

NASTAVI SA ČITANJEM

Najčitanije