Strah kao strategija u prodaji - Volim Danilovgrad
Connect with us

Ekonomija

Strah kao strategija u prodaji

Pratite portal Volim Danilovgrad na Instagramu Klikom ovdje

Svaki čovjek ima svoje fobije i strahove, samo što ih uglavnom stidljivo krije od javnosti. A čega se vi plašite?

Hajde da otkrijemo zašto je strah toliko važna emocija u marketingu.

Zašto je strah toliko značajan za osvajanje publike

Mnogi marketari izbjegavaju da koriste strahove i slabe tačke ciljne publike. Oni obično smatraju da će ljudi imati negativan odnos prema njihovom brendu.

Dobra reklama ima moć da izazove strah kod ljudi. Ipak, to ne znači da se publika boji  brenda i da ga odbacuje kao nešto loše i neprijatno. Dokazano je da u trenucima panike i straha publika bolje pamti brend, stvara prisniji i jači emocionalni odnos sa brendom.

Kada se ljudi osjećaju uplašeno, oni traže podršku, pomoć ili bilo kakvu vrstu zaštite od drugih. Ako nema čovjeka u blizini da im pomogne, onda tu nastupat prodavac sa svojim proizvodima ili uslugama. Na ovaj način nastupaju najčešće prodavci osiguranja.

Tako se na primjer, kupovinom polise osiguranja korisnici oslobađaju straha od povreda, bolesti ili smrti i osjećaju se opet bezbrižno.

Koje su slabe tačke ciljne publike

Da bi izazvali strah svojim reklamama, prodavci često koriste različite tehnike kako bi bolje upoznali svoju ciljnu grupu. Istražuju i provjeravaju šta je to što je plaši i čini da se osjeća napeto. Koje su njene slabe tačke? A zatim kreiraju reklamni sadržaj ili prezentacionu taktiku, tako da ima strašne ali i pozitivne efekte da se ciljna publika poveže sa brendom odnosno proizvodom/uslugom.

Marketari  imaju u vidu razne strahove ljudi. Najčešći su to sledeći strahovi:

  • neminovnost smrti;
  • razne bolesti;
  • prirodne katastrofe (poplave, oluje, zemljotresi, vulkani);
  • saobraćajni udesi i nesreće na radu;
  • samoća i odbacivanje od sredine, tj. loši odnosi sa ljudima;
  • gubitak imovine, posla i novca, odnosno siromaštvo;
  • neizvjesna budućnost.

Razmislite o tome kako se priča onih koji vam nude proizvode/usluge uklapa u ovu priču o strahovima.

Koje su efektne marketinške strategije u izazivanju straha

Navešćemo neke od najvažnijih marketinških strategija koje se koriste kako bi se uplašila i osvojila ciljna grupa.

1. Ukazuje se korisnicima na rizike i opasnosti. To znači da ljudi budu svjesni svoje ranjivosti i mogućnosti da dožive neprijatnost (bol, gubitak, bolest, loš fizički izgled, samoća…)

2Čine da ciljna grupa shvati značaj problema i njegovih posledica za nju.

3. Podstiču mišljenje korisnika da imaju kontrolu nad strašnom i pretećom situacijom. Ako ljudi osjećaju gubitak kontrole i nemoć, onda ne mogu da preduzmu bilo kakvu akciju. A akcija publike je najvažnija stvar u  marketingu.

4. Pozivaju publiku da preduzme akciju koja će je zaštititi od neprijatnih posledica. Poziv na akciju (call to action, CTA) može da bude kupovina proizvoda, registracija na sajt, donacija ili nešto drugo.

5. Postavljaju vremenski rok da bi publika hitno reagovala. Na primjer, ,,Akcija traje do sutra“, ,,Još samo danas po sniženim cijenama kupite…“ itd. Rokovi pokreću strah ljudi da ne propuste nešto važno ili mogućnost kupovine po nižim cijenama. Ako preduzmu hitnu akciju, brzo se oslobađaju neprijatnih osjećanja.

6. Svoj brend/proizvod/uslugu predstavljaju kao idealno rešenje za problem. Kada publika osjeća strah, treba da se poveže sa  proizvodom koji je za nju podrška, pomoć ili zaštita od neželjenih posledica.

Sjetite se prethodnog kada vam neko nudi svoj proizvod.

Ekonomija

Svaki peti građanin bez posla

U četvrtom kvartalu, odnosno krajem prošle godine došlo je do pada broja zaposlenih za 16,4 odsto u odnosu na isti period u prethodnoj godini, pokazuju najnoviji podaci Uprave za statistiku (Monstat), piše Dan.

Pratite portal Volim Danilovgrad na Instagramu Klikom ovdje

Kako navode u Monstatu, u četvrtom kvartalu 2020. godine u Crnoj Gori, aktivnog stanovništva bilo je 252,6 hiljada od kojih je 199,1 hiljada ili 78,8 odsto zaposlenih i 53,5 hiljada ili 21,2 odsto nezaposlenih lica. To znači da je oko 30.000 zaposlenih manje bilo na kraju 2020. u odnosu na godinu ranije.

Podaci Monstata pokazuju da je nezaposlen svaki peti radno sposobni građanin.

Broj zaposlenih u odnosu na prethodni kvartal je smanjen za 7,6 odsto, i u odnosu na isti kvartal prethodne godine bilježi pad od 16,4 odsto.

Broj nezaposlenih u odnosu na prethodni kvartal je povećan za 5,7 odsto, i u odnosu na isti kvartal prethodne godine bilježi rast od 18,9 odsto.

Neaktivno stanovništvo čini 248,4 hiljada lica. Broj neaktivnog stanovništva u odnosu na prethodni kvartal je povećan za 5,7 odsto, i u odnosu na isti kvartal prethodne godine bilježi rast od 14,7 odsto.

Stopa aktivnosti za četvrti kvartal 2020. godine je 50,4 odsto, stopa zaposlenosti je 39,7 odsto, stopa nezaposlenosti je 21,2 odsto i stopa neaktivnosti je 49,6 odsto navode u Monstatu.

Monstatu pojašnjavaju da su u pitanju podaci dobijeni putem Ankete o radnoj snazi, koja je sprovedena u četvrtom kvartalu 2020. godine, u periodu od oktobra do decembra.

Anketirana su 2.041 domaćinstva na teritoriji Crne Gore. Prikupljeni su podaci o demografskim obilježjima za sve članove domaćinstava (5.559 lica), a za lica stara 15 i više godina i podaci o njihovoj radnoj aktivnosti (4.907 lica).

Predsjednik Udruženog sindikata državnih institucija Veselin Vujanović ocjenjuje za Dan da je lako zaključiti gdje je došlo do smanjenja broja zaposlenih, a to su turizam, ugostiteljstvo, taksi i autobuski prevoz.

Ističe da je jedini način da se oporavimo i koliko-toliko vratimo na staro da se vakcinišemo, kako bi bili zdravstveno bezbjedniji.

“Projekcije su da se u ovoj godini očekuje oko 50 do 60 odsto prihoda od turizma od onoga što smo imali 2019. godine. Da bi to postigli moramo biti prije svega zdravstveno bezbjedna destinacija, stoga je vakcinacija nužnost da se zaštiti zdravlje, ali i ekonomija i sa njom radna mjesta”, smatra Vujanović.

Generalni sekretar Saveza sindikata Duško Zarubica kaže da ni državi ni poslodavcima ne može korona biti izgovor za sve.

“Država i poslodavci moraju učiniti sve da sačuvaju radnike i radna mjesta, jer kad korona prođe, bojim se da će se suočiti sa problemom da obezbijede radnu snagu. Mi već imamo problem da radna snaga odlazi iz Crne Gore što zbog loših zarada, što zbog nesigurnosti radnih mjesta. Ova država ne smije doći ni u situaciju da zaposleni ostaju bez posla i onda postaju socijalni slučajevi pa se onda mora brinuti i o njima”, upozorava u izjavi za Dan Zarubica.

Najviše zaposlenih od 25 do 49 godina

Najveći broj aktivnog stanovništva čine lica u starosnoj grupi od 25 do 49 godina i to 161,1 hiljada.

Starosna grupa u kojoj je najveći broj neaktivnih lica je grupa od 65 i više godina, što čini 74,8 hiljada neaktivnih lica.

Najveći broj zaposlenih čine lica u starosnoj fupi od 25 do 49 godina i to 127,7 hiljada zaposlenih lica.

Takođe, najveći broj nezaposlenih čine lica u istoj starosnoj grupi, odnosno 33,4 hiljade nezaposlenih lica.

Od ukupnog broja aktivnog stanovništva 142,3 hiljade ili 56,3 odsto čine muškarci, a 110,4 hiljada ili 43,7 odsto čine žene, dok ukupan broj neaktivnih čine žene 146,0 hiljada ili 58,8 odsto, a muškarci 102,3 hiljade ili 41,2 odsto.

Od ukupnog broja zaposlenih 113,1 hiljada ili 56,8 odsto čine muškarci, a 86,0 hiljada ili 43,2 odsto čine žene, a od ukupnog broja nezaposlenih 29,2 hiljada ili 54,6 odsto čine muškarci, a 24,3 hiljade ili 45,4 odsto čine žene.

NASTAVI SA ČITANJEM

Ekonomija

Opština objavila Javnu licitaciju, prodaju dvorište i zgradu

Pratite portal Volim Danilovgrad na Instagramu Klikom ovdje

Opština Danilovgrad objavila je javnu licitaciju za prodaju dvorišta površine 17.405 kvadrata i poslovne zgrade u privredi od 217 kvadrata. Te dvije nepokretnosti nude se za 573.260 eura.

– Ugovor o kupoprodaji se zaključuje sa najpovoljnijim ponuđačem u roku od 30 dana od dana održavanja licitacije, a cjelokupni iznos ponuđač će uplatiti najkasnije 15 dana od dana zaključenja ugovora. U suprotnom, gubi pravo na uloženu kauciju i kupovinu – piše u dokumentu. Licitacija je zakazana za 23. april.

Ovo je treća po redu javna licitacija za predmetne nepokretnosti. Prethodne dvije su bile bezuspješne.

NASTAVI SA ČITANJEM

Sponzorisano

Sponzorisano

Seljak.me i VD

Danilovgrad
14°
Углавном облачно
06:0119:25 CEST
Осећај: 14°C
Ветар: 8km/h S
Влажност: 33%
Притисак: 1018.96mbar
УВ индекс: 4
ПетСубНед
18/8°C
14/8°C
14/7°C

Facebook

Instagram

Najčitanije