Connect with us

Ekonomija

Milionska dugovanja građana za struju, vodu, izvršitelji krajnja opcija

Published

on

Pratite portal Volim Danilovgrad na Facebook-u, Instagramu i Tviteru.


Elektroprivreda je lani ostvarila profit od preko 45 miliona eura, ali istovremeno toj kompaniji samo građani za struju duguju oko dva i po puta više novca. Riječ je ipak, o dugovima koje se godinama gomilaju. I to nijesu sva dugovanja građana. Podgoričani samo za vodu duguju još 3,5 miliona eura. Građani, dugovanja imaju i prema telekomunikacionim operaterima, ali nam iz tih kompanija nijesu željeli da saopšte koliko ti dugovi iznose. Te kompanije, međutim, tolerišu dogovanja samo za jedan ili dva račun. Krajnja mjera naplate u svim slučajevima su izvršitelji.

Kako je Portalu RTCG saopšteno iz EPCG na kraju marta ove godine domaćinstva su za struju dugovala oko 120.218.915 miliona eura. Ipak, taj dug je, kako navode, za više od pet miliona manji u odnosu godinu ranije.

Iz EPCG navode i da što se tiče ukupnih potraživanja za domaćinstava, na 31. marta ove godine ona iznose 180.916.900 eura. Tu su uračunata i dugovanja države za subvencije.

“Ukupno stanje obuhvata i potraživanje po osnovu subvencija za socijalne slučajeve od 548.650 eura, koje potražujemo od Ministarstva ekonomije i Ministarstva finansija i socijalnog staranja Crne Gore. Prije godinu dana, tačnije na dan 31.03.2021. godine, ukupna potraživanja su iznosila oko 184.509.400 eura, od čega se oko 1.891.700 eura odnosilo na potraživanja po osnovu subvencija za socijalne slučajeve, koje smo potraživali od Ministarstva ekonomije i Ministarstva finansija i socijalnog staranja Crne Gore.

EPCG ima jasna pravila o obaveznom plaćanju računa u, kako kažu, roku od osam dana od dana prijema računa za utrošenu električnu energiju.

Ukoliko se to ne desi u naznačenom roku, EPCG potrošaču može da dostavi upozorenje o obustavi snabdijevanja strujom.

“Ukoliko se u roku od osam dana od prijema takvog upozorenja ne izmire dugovanja, EPCG može da isključi potrošača sa mreže, bez obzira na visinu računa za utrošenu električnu energiju. Iako bi se nalog za isključenje mogao kreirati i nakon samo jednog neplaćenog računa, praksa je takva da se, pri kreiranju naloga za isključenje, uzima u obzir više faktora. Dva ključna su broj neplaćenih računa i visina dugovanja”, poručuju iz EPCG.

Osim isključenja, naplate duga na rate, krajnja mjera koji EPCG sprovodi je naplata putem izvršitelja.
Izvršni postupak se, kako kažu, pokreće podnošenjem predloga za izvršenje nadležnom javnom izvršitelju, uz uslov da je potraživanje izvršnog povjerioca dospjelo, a nije plaćeno.

“Predlozi se podnose svakog mjeseca na osnovu vjerodostojne dokumentacije u skladu sa Zakonom o izvršenju i obezbjeđenju. Ukupan broj predloga za mjesec mart 2022, iznosio je 1.285, dok je utuženi dug iznosio 744.905 eura”, saopšteno nam je iz EPCG.

Telekom: Najveći broj korisnika redovno izmiruje obaveze

Iz Crnogorskog Telekoma kazali su za Portal RTCG da podstiču svoje korisnike da redovno izmiruju obaveze nastale po osnovu korišćenja usluga, i najveći broj korisnika, kako kažu, upravo to i radi.

Rok za izmirenje računa je 15 dana, a koraci informisanja o dugu počinju nakon toga.

“Za najveći broj korisnika, suspenzija servisa u jednom pravcu se vrši nakon dva neplaćena računa, ali je korisnik u tom trenutku i dalje dostupan. Isključenje korisnika se vrši ne prije 90 dana od dana dospijeća najstarijeg računa, a još jednom napominjemo da korisnike blagovremeno podsjećamo na neizmirene obaveze, kako bi se izbjegla primjena te mjere”, poručuju iz Telekoma.

Korisnicima koji su isključeni, kako navode, trude se da olakšaju, proces uključenja, pa Crnogorski Telekom nudi uslugu samouključenja.

“Crnogorski Telekom vodi računa o blagovremenom utuženju, shodno odredbama Zakona o obligacionim odnosima, te Zakonu o izvršenju i obezbjeđenju, pa se za korisnike koji više od pola godine ne izmiruju obaveze ulazi u zonu sudske naplate, odnosno utuženja”, poručuju iz Telekoma.

One: korisnik može dugovati samo posljednji račun

Iz kompanije “One” nam je saopšteno da potrošači moraju račune da izmire do 15. u mjesecu za prethodni obračunski period. Nakon toga korisnik ima mogućnost da prije suspenzije broja inicira zaštitu od isključenja na period od pet dana.

“Prilikom suspenzije odlaznog saobraćaja u skladu sa internim procedurama kompanije “One” korisnik može dugovati samo posljednji račun (bez obzira na iznos računa) ,a za pravna lica se suspenzije organizuju u zavisnosti od poslovnog segmenta kojem pripadaju. Do 60 dana nakon suspenzije odlaznog saobraćaja isključuje se i dolazni saobraćaj i nakon toga pokreće proces prinudne naplate”, poručuju iz kompanije One.

Prinudna naplata se, kako kažu, obavlja na više načina i to opomenom koju poštom šalje kompanija “One”, angažovanjem Agencija za naplatu potraživanja, dok je krajnja mjera angažovanje javnih izvršitelja.

“Prinudna naplata se vrši u skladu sa Zakonom o izvršenju i obezbjeđenju, u redovnoj proceduri preko javnih izvršitelja koji u ime kompanije pokreću postupak i vrše prinudnu naplatu na osnovu vjerodostojih isprava”, poručuju iz kompanije “One”.

Ostavite komentar

Leave a Reply

Ekonomija

PODRŠKA ZA SEDAM PREDUZEĆA U VLASNIŠTVU MLADIH

Published

on

By

Pratite portal Volim Danilovgrad na Facebook-u, Instagramu i Tviteru.


Sedam malih i srednjih preduzeća iz Danilovgrada, Nikšića, Bijelog Polja i Mojkovca biće podržano u okviru projekta “Implementacija upravljajanja životnom sredinom i sistemom kvaliteta”.

Projekat sprovodi NVO “Biznis centar” iz Nikšića u partnerstvu Opštinom Danilovgrad, a održana je i prva obuka za interne auditore za ISO standard Sistema menadžmenta kvalietom i Sistema menadžmenta zaštitom životne sredine.

“Naša organizacija će ovim projektom pružiti podršku za sedam kompanija u vlasništvu mladih, koje će implementirati i usvojiti prakse u skladu sa ISO standardom 9001:2015 i ISO 14001:2015. Tako će steći međunarodno priznatu usklađenost koja će doprinijeti povjerenju u usluge i robu malih preduzeća”, rekao je Darko Žugić, koordinator projekta i izvršni direktor NVO “Biznis centra”.

Krajnji korisnici projekta su sedam malih i srednjih preduzeća iz Danilovgrada, Nikšića, Bijelog Polja i Mojkovca, među kojima su i mladi preduzetnici mlađi od 35 godina koji posluju uglavnom u nerazvijenim opštinama.

“Opština Danilovgrad dala je svoj doprinos u dijelu odabira i podržala projektnu ideju u rješavanju socio-ekonomskih problema i promovisanju malih preduzeća u nerazvijenim opštinama kroz implementaciju ISO standarda. Promocija će biti realizovana kroz posebne sastanke sa korisnicima, a opštinski tim će im pružiti podršku da ispune ciljeve projekta”, rekao je menadžer projekata u Opštini Danilovgrad Darko Mrvaljević, prenosi portal Onogošt.

Projekat će pomoći malim preduzećima da ostvare koristi od implementacije ISO standarda tako što će identifikovati svoje trenutne procese, analizirati rizik, kao i identifikovati sve mogućnosti za poboljšanje poslovanja, uz praćenje preporuka ovih ISO standarda koje su dali konsultanti i stručnjaci za njihovu implementaciju kako bi se razvila svijest poslovanja u skladu sa ciljevima zaštite životne sredine kako bi se ojačala društvena odgovornost svih preduzeća podržanih ovim projektom.

“Podrška Kraljevine Norveške preko projekta “Norveška za vas – Crna Gora” usmjerena je na male biznise, koji će kroz transformaciju doprinijeti razvoju i rastu privrede u Crnoj Gori”, rekao je menadžer projekta “Norveška za vas – Crna Gora” Armen Čekić.

Projekat “Implementacija upravljajanja životnom sredinom i sistemom kvaliteta” finansira Kraljevina Norveška preko projekta “Norveška za vas – Crna Gora” sa oko 35.000 evra.

NASTAVI SA ČITANJEM

Ekonomija

Održan drugi dio obuke za interne auditore za standarde ISO 9001 i ISO 14001

Published

on

By

Pratite portal Volim Danilovgrad na Facebook-u, Instagramu i Tviteru.


U Danilovgradu je održan drugi dio obuka za interne auditore za standarde ISO 9001 i ISO 14001, a u sklopu projekta “Implementacija upravljanja životnom sredinom i sistemom kvaliteta”, koji sprovodi NVO “Biznis centar” Nikšić.

Nakon obuka, obavljeno je testiranje predstavnika NVO “Biznis centar” Nikšić i predstavnika partnerske organizacije Opština Danilovgrad.
Polaznici obuka dobiće sertifikate za internog auditora za standarde ISO 9001 i ISO 14001.

Projekat je podržan od strane Kraljevine Norveške u okviru projekta “Norveška za vas – Crna Gora“.

NASTAVI SA ČITANJEM

Najčitanije