Naslovna - Novosti - Društvo - Vozovi voze deset na sat

Vozovi voze deset na sat

Što prije, dok još traje sušni period, treba ojačati most i završiti izgradnju pristupne saobraćajnice uz prugu Nikšić – Podgorica, kažu iz Željezničke infrastructure

Konstrukcija mosta na rječici Moravi na pruzi Nikšić – Podgorica u blizini putnih prelaza Sekulići i Ždrebaonik je, za sada, u stabilnom stanju. Potrebno je, međutim, da se u što kraćem roku, dakle dok još traje sušni period, završi izgradnja pristupnog puta i ojača čeoni zid mosta, po glavnom projektu i dopunama projekta, a po nalogu stručne komisije, saopšteno je Pobjedi iz Željezničke infrastrukture (ŽICG).

ZA SADA SIGURNO

– Za sada je sigurna vožnja preko ovog mosta, a stanje kolosijeka se geodetski prati kroz tekući rad dionica održavanja pruge ŽICG. Preko mosta se saobraćaj odvija uz ograničenu brzinu kretanja vozova od maksimalno deset kilometara na sat – kazali su Pobjedi iz ŽICG.

Predstavnici ŽICG su naveli da detalje projektnih i tehničkih rješenja ne posjeduje ŽICG, jer projektom i radovima upravlja Uprava za željeznice. – U prethodnom periodu nije bilo investiranja u samu konstrukciju mosta, osim što je preko mosta urađen novi gornji stroj pruge, u dijelu radova remonta gornjeg stroja pruge Nikšić – Podgorica – saopštili su predstavnici ŽICG i dodali da za sada ne planiraju rekonstrukciju ovog mosta, jer na njemu nije bilo oštećenja prije radova na izgradnji pristupne saobraćajnice.

– Očekujemo da će se u dijelu realizacije projekta  izgradnje pristupne saobraćajnice izvesti određeni radovi sanacije i ojačanja čeonih zidova mosta i nasipa ispred i iza mosta, što se shodno zakonskoj regulativi rješava kroz projekat i radove koje realizuje Uprava za željeznice – poručili su predstavnici ŽICG.

Naveli su da je Uprava za željeznice investitor izrade projekta i izvođenja radova izgradnje pristupnog puta uz prugu Nikšić – Podgorica – putni prelaz Sekulići – putni prelaz Ždrebaonik u opštini Danilovgrad, koji se finansira iz kapitalnog budžeta, a čijom izgradnjom je predviđeno ukidanje putnog prelaza Ždrebaonik. Novi lokalni put je dužine 496 metara.

KIŠA

 -U septembru prošle godine izvođač radova, podgorička kompanija ,,Tošković“, započeo je pripremne radove na izgradnji pristupnog puta uz prugu Nikšić – Podgorica, da bi 28. novembra prošle godine zbog većeg iskopa u nasipu pruge i u zoni mosta na rijeci Moravi, a usljed većih kišnih padavina te s tim i  povećanje nivoa vode rijeke, iz bezbjednosnih razloga ŽICG obustavila  željeznički saobraćaj na pruzi Nikšić – Podgorica – podsjetili su iz ŽICG i dodai da je Uprava za željeznice, kao investitor, organizovala rad posebne stručne komisije i nakon izvođenja hitnih privremenih mjera (kameni i zemljani nabačaj u nasipu pruge i pored čeonog zida mosta) 3. decembra prošle godine uspostavljeno je redovno odvijanje željezničkog saobraćaja, uz ograničenu brzinu kretanja vozova od deset km/h, koja je i danas na snazi.

– O daljim dešavanjima i aktivnostima tokom ove godine od Uprave za željeznice, Željeznička infrastruktura nema informacija o planiranim aktivnostima na ovom dijelu, ali svakako znamo da nije iskorišćen sušni – ljetnji period za nastavak i završetak radova, niti su izvođeni bilo kakvi radovi na ovom gradilištu – rekli su predstavnici ŽICG. Most na Moravi je star 71 godinu. Rekonstrukcija i elektrifikacija pruge  Nikšić – Podgorica   realizovana   je u periodu od 2006. do 2012. godine i koštala je oko 64 miliona eura, a finansirana je iz kreditnih sredstava Češke eksportne banke i Evropske banke za obnovu i razvoj.

Takođe pogledajte

Petak u Allati

 

Bjelopavlići i Piperi u nedelju 2. februara zajedno na litiji

Оставите одговор

%d bloggers like this: