Telefonski razgovori, slanje poruka, pregled društvenih mreža i drugi razlozi za upotrebu mobilnih telefona mogu tokom vožnje ugroziti bezbjednost učesnika u saobraćaju

Koliko je koršćenje mobilnih telefona rasprostranjeno među vozačima, dovoljno govori podatak da je zbog te navike policija kaznila 3.460 vozača tokom prošle godine.

Za taj prekršaj predviđena je kazna od 90 do 250 eura.

Koliko je opasno koristiti telefon u toku vožnje, najbolje znaju oni koji su zbog tog prekršaja, povrijedili sebe i druge učesnike u saobraćaju. Takvi slučajevi, poznati su i našim građanima.

Podatak da je 3.460 vozača sankcionisano prošle godine zbog korišcenja telefona u vožnji, pokazuje koliko je ta navika rasprostranjena. Ipak, iz policije kažu da se ne može sa sigurnošću reći koliko je zbog takvih prekršaja, uzrokovano saobraćajnih nezgoda.

“Svakako da građani neće u svojoj izjavi kada dođe do saobraćajne nezgode reći da je to zbog toga što mu je smanjena koncentracija, jer je razgovarao na mobilnom telefonu. U 2020. godini zaključno sa današanjim danom je sankcionisano 362 vozača koji su koristili mobilni uređaj u toku vožnje. Za ovaj prekršaj predviđena je kazna od 90 do 250 eura”, saopštio je pomoćnik načelnika za bezbjednost saobraćaja Marko Radusinović.

A osim predviđenih kazni, moguće su i posljedice. Činjenica je da telefon odvlači pažnju, a gledanje u njegov ekran u zavisnosti od brzine vožnje, dodatno povećava rizik po učesnike u saobraćaju.

“Pri 50 km na sat, ako bi gledao jednu sekundu otprilike blizu 14 metara bi prešao da ne gleda na kolovoz, ako bi to bile dvije sekunde, ako provede vremena gledajući na teleofn to bi bilo oko 28 metara. Znači suštinski ako bi se kretao 100 km na sat, za jednu sekundu bi prešao tih skoro 28 metara, to jest ako bi bile dvije sekunde vremena provdeno gledajući mobilni telefon to bi bilo blizu 50 metara da nije gledao u kolovoz, a da je učestvovao u saobraćaju”, kaže profesor bezbjednosti saobraćaja Milanko Damjanović.

“Ono što je po meni najopasnije kada koristimo mobilni uređaj u toku vožnje jeste u užim gradskim jezgrima kada dolazimo recimo tamo do nekog pješačkog prelaza, pa recimo kucamo poruke na telefonu ili razgovaramo, obavljamo neki razgovor koji možda moze da nas uznemiri, samim tim mi nismo baš skoncentrisani da primijetimo pješaka koji je već stupio na pješački prelaz ili namjerava da stupi”, poručuje Radusinović.

Kako se vozači ne bi oslanjali na sreću dok su fokusirani na telefon, naši sagovornici apeluju, da se ti uređaji, u toku vožnje, ne koriste.